Øyvind Vederhus

Byråleder. Rådgiver kommunikasjon, merkevare og organisasjonsutvikling

Trenger du hjelp til å bygge en robust merkevare og en kommunikasjonsstrategi som bidrar til å realisere forretningsmålene, er Øyvind riktig person å snakke med. Med bred kommunikasjonstrategisk bakgrunn og erfaring fra ledelse av endringsprosesser i store private virksomheter vet han hva som skal til for å omsette klimastrategien til medarbeiderengasjement og markedsandeler.

Øyvind sin erfaring som kommunikasjonsdirektør i Telia og Mills, og byråleder i HyperRedink med ansvar for fusjonene mellom to store norske byråmerkevarer, har gitt god forståelse av hva som kreves av mot, vilje og gjennomføringsevne for å drive endring i større organisasjoner.

Hans omfattende bakgrunn fra operativt kommunikasjons- og marketingarbeid har også gitt verdifull læring og førstehåndskunnskap om hvordan planer omsettes til kreativitet som virker, og aktiviteter som beveger målgrupper og sikrer attraktive posisjoner.

Øyvind har vunnet en rekke priser både som pressetalsperson, merkevarestrateg og konsulent.

  • Strategidirektør og administrerende direktør i Redink og HyperRedink 
  • Styreverv i en rekke reklame- og kommunikasjonsbyråer (Oculos, Nova vista, Uniform, Elg og Redink Vest)
  • Kommunikasjonsdirektør i Telia, kommunikasjonssjef i NetCom 
  • Journalist i The Journal (Newcastle, UK) 
  • Utdannet journalist fra University of Sunderland, sosiologi fra Universitetet i Bergen 
  • Født 1978 og oppvokst i Volda.