Iselin Næss
Rådgiver innholdsmarkedsføring
Iselin har lang erfaring fra byrå og in-house med strategisk og operasjonell innholdsproduksjon. Hun har jobbet som tekstforfatter og produksjonsansvarlig hos flere store, globale merkevarer før hun var med å grunnlegge det grønne kommunikasjons– og innholdsbyrået Artisjokk. Byrået ble grunnlagt rett før pandemien i 2020, men vokste likevel svært raskt fram til det ble kjøpt opp av Footprint i våren 2021.
Iselins store styrke er evnen til å hente ut essensen i det som skal kommuniseres, for deretter å formidle innholdet på best mulig måte – på tvers av ulike flater. Om det er små eller store historier, om det er en artikkel, en some-post eller et filmmanus, er riktig effekt i målgruppen det som driver henne. Hun kan konseptutvikling og kampanjeplanlegging fra a til å og har svært god forståelse for både strategiske føringer, målgrupper og budsjett.
Iselin har vært med å bygge noen av sportsbransjens sterkeste SoMe-kanaler og har vært ansvarlig for utallige kreative produksjoner, både som produsent og bidragsyter i ulike roller. Hun startet karrieren med å bygge merkevarer fra innsiden, men har de siste årene bidratt som rådgiver fra utsiden for flere startups.
- Gründer og innholdsrådgiver Artisjokk
- Content manager Devold of Norway
- Content & SoMe manager Sweet Protection
- Tekstforfatter Hurtigruten Svalbard & Hurtigruten
- PR & Tekstforfatter Norrøna
- Nye medier og medievitenskap UiB
- Født i 1987, oppvokst i Grimstad