Footprint henter fem nye rådgivere

Vi fortsetter veksten etter å ha doblet omsetningen fra i fjor. Denne gangen med nye rådgivere fra The Economist, MDG, Schibsted, Coor og Design Container.

Grunnlegger og partner Christopher Mortensen, de nye Footprint-rådgiverne Henrik Fohnan, Malin Elida Skeie, Julie Hagerup, Guy Kiddey og Ayla Lillevik og byråleder Øyvind Vederhus.

Civita-rådgiver og Economist-skribent Guy Kiddey blir ny Footprint-rådgiver sammen med Ayla Lillevik fra MDG, Julie Hagerup fra Schibsted, Henrik Fohnan fra Coor og Malin Elida Skeie fra Design Container.

– Raskere grønn omstilling krever sammensatt kompetanse og at folk med erfaring fra krevende analyse-, strategi- og kommunikasjonsprosesser finner sammen. Våre fem nye rådgivere er alle enere på sine felt, og vil bistå kundene våre med alt fra markeds- og vesentlighetsanalyser til utvikling og implementering av bærekraftstrategier, kommunikasjonsstrategier og historiefortelling. Det gjør meg glad og stolt at så flinke folk velger klimakampen og Footprint, sier byråleder Øyvind Vederhus.

Tempoet øker

Norsk næringsliv har for alvor skrudd opp tempoet på klimasatsingen. Bedriftene har blitt proffere, mer ambisiøse og legger klimaambisjonene til grunn for forretningsutviklingen. 

– Det fører til raskt økende behov og etterspørsel etter et bredere tjenestespekter, både innen grønn strategi, kommunikasjon og bærekraftimplementering. Vi forventer en voldsom rask profesjonalisering av klimatjenestene fremover og ansetter både for å øke kapasitet og for å utvikle nye tjenester, sier Christopher Mortensen, med-grunnlegger og partner i Footprint.

Les saken i Kampanje her.

Ta kontakt

Øyvind Vederhus

Byråleder. Partner. Rådgiver kommunikasjon, merkevare og organisasjonsutvikling

okv@footprint.no