Hvordan rigge selskapet for grønn omstilling?

Det grønne skiftet er en endringsreise for mange selskap. Men hvor i organisasjonen bør ansvaret for bærekraft og grønn omstilling sitte, hvilke egenskaper trenger de bærekraftsansvarlige og hvilket mandat må de besitte?

Publisert: 20 april 2021

Foto fra seminar om grønn omstilling

Hør Orkla Foods, Eika-gruppen og Coca-Cola Norge dele sine erfaringer her.

– Vi opplever at denne diskusjonen går høyt i små og store selskaper. Få, om noen, sitter med fasiten, fastslår Footprints Beate Nossum.  

Organisering av bærekraftarbeid

Nettopp derfor har Footprint og Hartmark Executive Search AS etablert en plattform for informasjonsdeling og «best practice» rundt organisering av bærekraftarbeid. Gjennom en serie med seminarer vil vi dele kunnskap og erfaringer som kan være med å sikre at ansvaret for grønn omstilling ikke ender hos enkeltpersoner, men gir kraft til selskapets organisasjon og forretningsutvikling. Det blir foredrag, intervjuer og presentasjoner fra toppledere og eksperter. 

For hvordan organisere et selskap som lykkes med bærekraftig omstilling, uten at det går på bekostning av andre mål? 

I det første seminaret, av en serie med seminarer, møter du Marianne Groth-konserndirektør bærekraft i EikaJohanne Kjuus bærekraftsansvarlig i Orkla Foods Norge AS og Per Hynne, leder for kommunikasjon og bærekraft i The Coca-Cola Company Norge.

Er du interessert i å følge seminarserien, vil vite mer – eller ta en covid-fri kopp kaffe? 
Send en mail eller slå på tråden!


Gikk du glipp av vårt første seminar?
Se seminaret her

Les også: Slik skaper Orkla grønn konkurransekraft

Ta kontakt

Beate Nossum

Founding partner. Rådgiver posisjonering og mediehåndtering

bno@footprint.no